سایت دکتر علیرضا متشکر

09107873199

info@drmoteshaker.com

پرسش و پاسخ

آیا همه داروهای مربوط به روان اضافه وزن می آورند؟

آیا همه داروهای مربوط به روان اضافه وزن می آورند؟

یکی از مهمترین دغدغه های مراجعین (و اطرافیان آنها )به متخصصین اعصاب و روان ،نگرانی درباره اضافه وزن ناشی از داروهای اعصاب و روان هستش.

که خود این دغدغه در خیلی از موارد حتی باعث میشه مراجع خیلی دیر برای مشکلاتش مراجعه کند و حتی گاها از خوردن داروها امتناع کند. که خود این موضوع مسبب تحمل درد و رنج فراوان توسط خود بیمار و خانواده وی میشود وحتی باعث آسیب به روابط بین فردی و خانوادگی و شغلی فراوان میشود.

متاسفانه منابع کسب آگاهی درباره عوارض دارویی ، در بسیاری از موارد اطرافیانی هستند که سواد درستی درباره داروها و عوارض احتمالی آن ندارند و فقط چیزهایی ناقص شنیده اند ، و یا از منابع نامعتبر اینترنتی کسب اطلاع میکنند.

جالب است بدانید که تعداد قابل توجهی از داروهای روان اضافه وزن نمیاورند و یا اضافه وزن خیلی ناچیزی دارند . و اینکه برای همه افراد درمانهای یکسانی در نظر گرفته نمیشود و داروها بر اساس شرایط هر فرد (از نظر سلامت جسمی ، وزن و ...) تجویز میشود.

لذا بهتر است اگه کسی مشکلات اضطرابی ، افسردگی ،وسواس و یا هر مشکلی مربوط به اعصاب و روان داره ،قبل از پرس و جو درباره عوارض داروها از دوستان و فامیل و اینترنت ،با مراجعه به متخصصین این رشته و کسب آگاهی لازم درباره درمان و عوارض احتمالی و سنجش مزایا و معایب درمان ، در مورد درمان تصمیم لازم را بگیرند.


#روانپزشک
#داروهای_اعصاب_روان
#چاقی

: 84 - : 1399/7/14 - : 10002
1399/7/14