سایت دکتر علیرضا متشکر

09107873199

info@drmoteshaker.com

اخبار سایت

QEEG چیست ؟

نقشه رنگی مغز یا QEEG یکی از دقیق ترین و پیشرفته ترین ابزار کمکی تشخیص و درمان اختلالات اعصاب و روان می باشد .این آزمایش برای ارزیابی فعالیت الکتریکی مغز انجام می شود، چرا که سلول های مغز از طریق تکانه های الکتریکی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.این دستگاه میتواند به درک فعالیت الکتریکی قشر مغز کمک کند و نشان میدهد که فعالیت مغز خیلی زیاد است یا خیلی کم. همچنین میتواند نشان دهد که سلول های مغز شما چگونه باهم ارتباط برقرارمیکنند.

موارد کاربرد QEEG در :

اختلال یادگیری ، افسردگی ، اختلال دوقطبی ، بیش فعالی یا نقص توجه و تمرکز، پانیک ،اختلالات اضطرابی (PTSDT ، تیک های مختلف) ، سوء مصرف مواد مختلف ، وسواس فکری وعملی ، سردردهای میگرنی ، اختلالات خواب ، صرع ، برسی خطراسیب های مغزی ( تشنج و خونریزی مغزی ) ، سکته مغزی ، ارزیابی داروها برروند بیماری وپیشبینی پاسخ فرد به دارو

چه زمانی باید نقشه مغزی بگیریم ؟

هنگامی که یک اختلال یا ابهام در مغز شما به وجود بیاید ، نقشه مغزی میتواند بسیار کاربردی باشد . در حقیقت از طریق مقایسه نقشه مغز شما با نقشه مغز افراد نرمال و عادی ، امکان تشخیص اختلال وجود خواهد داشت . در بسیاری از موارد اختلالات و مشکلات مغزی از راه نقشه برداری مغزی قابل شناسایی هستند و پیش از اینکه تبدیل به یک مشکل حاد شوند ، میتوانید جلوی ان را بگیرید. به کمک نقشه برداری مغز میتوانید به خوبی تاثیراین اختلالات را بر روی مغز ارزیابی کرده و برای حل ان اقدام کنید. در کل نقشه مغزی راهی موثر و تایید شده برای دریافت اطلاعات جتمع از روند فعالیت مغز افراد است .

نوار مغزی و نقشه برداری مغز چه تفاوتی بایکدیگر دارند ؟

در هنگام گرفتن نوار مغزی به وسیله الکترود های قرار گرفته روی پوست سر ، فعالیت الکتریکی مغز شما ضبط میشود و با این ازمایش می توانید به امواج مغزی تان پی ببرید. اما در نقشه برداری مغز( QEEG ) با استفاده از روش و امار ریاضی این امواج توسط متخصص برسی و با معیار های استاندارد سنجیده میشوند و از این طریق میتوان بیماری های احتمالی را تشخیص داد .

برای گرفتن نوبت با شماره های زیر تماس بگیرید.

09107873199 - 36051405

: 112 - : 1402/7/13 - : 938
1402/7/13