سایت دکتر علیرضا متشکر

09107873199

info@drmoteshaker.com

پرسش و پاسخ

راهکارهایی برای مقابله با افسردگی دوران بارداری

راهکارهایی برای مقابله با افسردگی دوران بارداری

.1 ورزش

احتمالا دربارهی تاثیر ورزش بر افسردگی چیزهایی شنیدهاید. یکی از فواید ورزش این است که به طور طبیعی، سطوح (سروتونین) (هورمون شادی) را افزایش و سطوح (هورمون استرس) (کورتیزول) را کاهش میدهد.

.2استراحت کافی

کم خوابی تا حد زیادی بر توانایی ذهن و بدن برای مقابله با استرس و چالشهای روزمره تأثیر میگذارد. یک برنامهی خواب منظم داشته باشید؛ هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و صبحها در یک ساعت خاص از خواب بیدار شوید )تنظیم کردن ساعت خواب).

3. رژیم غذایی و مواد مغذی

مواد غذایی بسیاری با تغییرات خلقی، توانایی مدیریت استرس و وضوح ذهنی مرتبط دانسته شدهاند. رژیمهای غذایی سرشار از کافئین، قند، کربوهیدرات های فراوری شده، افزودنیهای مصنوعی و پروتئین پایین همگی میتوانند به مشکلات روحی و جسمی منجر شوند. بهطور آگاهانه تصمیم بگیرید غذاهایی مصرف کنید که به شما کمک میکنند احساس بهتری داشته باشید.

4. طب سوزنی

مطالعات جدید نشان میدهند که طب سوزنی، گزینهی مناسب برای درمان افسردگی در زنان باردار است.

5. اسیدهای چرب امگا 3

سالهاست که ثابت شده امگا 3 میتواند به رفع تعدادی از مشکلات سلامتی کمک کند اما جدیدترین مطالعات نشان میدهند که مصرف روزانهی مکمل های غذایی امگا 3/ روغن ماهی میتواند علائم افسردگی را کاهش دهد. زنان باردار باید حتما از یک مکمل بدون جیوه استفاده کنند و درمورد مقدار مصرف توصیه شده با متخصص تغذیه یا پزشک شان مشورت کنند.

6. داروهای گیاهی

ثابت شده که تعدادی از مکملهای گیاهی و ویتامینها بر خلق وخو و هورمون سروتونین(هورمون شادی) تأثیر میگذارند. با پزشک، متخصص تغذیه یا یک متخصص طب سنتی درمورد مصرف گیاه سنت جونز ورت (گل راعی)، مکمل SAM-e ،5-HTP، منیزیم، ویتامین b6 و داروهای گیاهی برای درمان افسردگی مشورت کنید. بسیاری از اینها نمیتوانند بههمراه داروهای ضدافسردگی مصرف شوند و دوز مصرفی آنها برای زنان باردار باید بررسی شود.

اگر راحت نیستید که با پزشک تان درمورد احساسات ناشی از افسردگی صحبت کنید، شخصی دیگری را برای حرف زدن پیدا کنید. مهم است حداقل یک نفر بداند شما با چه مشکلی روبه رو هستید تا بتواند به شما کمک کند. هرگز سعی نکنید به تنهایی با افسردگی مواجه شوید. کودک تان به شما نیاز دارد، بنابراین از دیگران کمک بگیرید و درمان مناسب را دریافت کنید.

: 90 - : 1399/7/27 - : 10025
1399/7/27